Optimalizace stránek pro vyhledávače – proč se do ní pouštět?

Posted in Internet.

optimalizace stránek pro vyhledávače

Provozujete internetový obchod či máte na internetu firemní prezentaci? Potom jste se asi se zkratkou SEO či pojmem optimalizace stránek pro vyhledávače setkali. Pod zkratkou SEO se skrývá anglické slovní spojení Search Engine Optimization. Cílem SEO je zlepšit pozice stránky ve vyhledávačích (Seznam, Google) při vyhledávání relevantních klíčových slov. Touto cestou můžete získat nové návštěvníky, které potom proměníte na své zákazníky. Pojďme se podívat na SEO podrobněji.

Proč má SEO význam?

Optimalizace stránek pro vyhledávače je důležitá z několika důvodů. Hlavním důvodem je, že přivede nové návštěvníky na vaši webovou stránku. Pokud návštěvníka zaujme vaše nabídka, můžete ho proměnit na zákazníka – a to jak jednorázového, tak i stálého. Ale je důležité se zaměřit nejen na optimalizaci jako takovou. Musíte investovat také do ostatních forem propagace.

Jak SEO funguje?

SEO je založeno na znalosti algoritmů vyhledávačů. Jakmile uživatel zadá klíčové slovo, vyhledávač projde rozsáhlou databázi webových stránek, které zná. Z databáze potom vybere webové stránky obsahující dané klíčové slovo a nabídne tyto stránky uživateli.

Jak začít se SEO?

Pokud se chcete pustit do optimalizace stránek pro vyhledávače, doporučujeme si objednat firmu, která má v této oblasti zkušenosti. Pokud totiž nemáte s optimalizací žádné zkušenosti, potom byste mohli svým stránkám spíše uškodit než pomoci. Optimalizace si musí projít čtyřmi fázemi – analýza klíčových slov, úprava zdrojového kódu, copywriting a linkbuilding. Pokud jsou všechny čtyři fáze správně nastavené, začnou se pozice hýbat správným směrem.