Lakovací boxy dodají lakování lesk

Posted in Auto-moto.

Dnes se detailně podíváme na lakování, se kterým se každý z nás setkal. Dalo by se říci, že se jedná o druh nanášení barvy nebo ochranné vrstvy na materiál. Lakovat lze téměř cokoliv, od dřeva počínaje, přes kov až po umělé hmoty. Článek je zaměřen spíše na lakování automobilů a metodiku, jak předejít případným kazům, aby byl lak co nejdokonalejší.

lakovací technika

Samotnému procesu lakování, tedy nanášení laku na materiál předchází mnoho fází případ povrchu. Pokud to všechno přeskočíme a nasimulujeme si, že je dokonale připraveno, nic nám nebrání se pustit do práce. V následujících řádcích se dozvíte, jak na to.

Nahlédnete-li na jakékoliv stránky lakoven, najdete množství pojmů, kterým nebudete jako začátečník rozumět. Postupně se s nimi budeme setkávat. Pro začátek velmi důležitá věc, jaký druh lakování použít na osobní automobil? Jednoduše řečeno, záleží na zákazníkovi a charakteru odstínu.

Nejčastěji se můžete setkat s:

  • Dvouvrstvým akrylátovým systémem,
  • Třívrstvým bazickým systémem.

Dvouvrstvý akrylátový systém

První zmíněný, tedy akrylátový systém se hodí pouze pro UNI odstíny.V tomto systému můžete lakovat pouze UNI odstíny. Pokud se rozhodnete pro tento systém, je třeba mít na paměti, že se musí přelakovat bezbarvým lakem. S tímto systémem se nejčastěji můžete potkat u užitkových vozidel, kde nepotřebujeme dosahovat takového lesku.

Výhody:

  • Časově méně náročný čas
  • Levnější

Třívrstvým bazickým systémem

Tento systém je celkově používanější a je možnost míchat metalické i UNI odstíny. V rámci ochrany odstínu je třeba sice také přelakovat bezbarvým lakem. Ovšem pokud nepotřebujete přímo lesk, není třeba!

Výhody:

  • Perfektní lesk

Nyní již víme, jaký lakovací systém použijeme, tak se pusťme do samotného lakování, nicméně je potřeba zkontrolovat tlak přiváděného vzduchu. U nízkotlakého lakování, se tlak pohybuje okolo 2 bar, nicméně se může stát, že tlak poklesně, protože je hadice příliš dlouhá. Platí zde pravidlo, že na 1 m hadice poklesne tlak o 0,1 bar. Tlak měřte vždy těsně pod pistolí, ideálně malým manometrem s regulací!

lakovací technika

Lakýrnické desatero

  1. Dokonale připravený a odmaštěný povrch.
  2. Bezprašné a čisté prostředí.
  3. Pravidlo 3×20, tedy stejná teplota okolí, materiálu a lakovaného povrchu (ideálně 20°C).
  4. Správná viskozita použitého materiálu dle míchacího poměru a měření.
  5. Správný tlak přiváděného vzduchu.
  6. Pravidlo 2×90 – úhel mezi povrchem a pistolí je 90 ° v obou směrech.
  7. Odstup pistole od lakované plochy 10–15 cm.
  8. Rychlost tahů pistolí 900–1200 mm/s.
  9. Překrytí jednotlivých tahů o 1/3.
  10. Řádné proschnutí všech vrstev mezi sebou.

Pokud stále nedosahujete tížených výsledků, chyba může být v lakovacím boxu, který už dosluhuje, nebo je dimenzovaný na „menší“ lakování. Zkuste společnost Spolmont, která vyrábí profesionální lakovací boxy a lakovací techniku, ve kterých dostane vaše lakování ten pravý šmrnc!